HTML

Most már eluntam

Eluntam, hogy az emberek zöme birka módjára tűri, hogy a legminimálisabb hatalommal rendelkező senkik szórakozzanak velünk. Most kiírom magamból a dühömet.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

A zéró tolerancia hatása lenne?

2008.05.17. 15:38 Dr Kangörény

Hallgattam a rádiót és sikerült egy pillanat alatt felidegesíteni magam.
„Bevált a zéró tolerancia, mivel az és első négy hónapjában 152-vel kevesebben haltak meg az utakon, mint tavaly ugyanebben az időszakban.” Így szólt a hír. Megpróbáltam visszaemlékezni, milyen szabály is változott, ami miatt a magamfajta autós annyira összeszarta magát, hogy ennyivel jobban kezdett vezetni.
Hiába erőlködtem, semmilyen intézkedés nem jutott eszembe ami ezt kiválthatta volna.
Két intézkedés jutott eszembe:
  1. Valamikor (márciusban talán) bevezették, hogy azonnal elveszik a jogosítványt, ha valakinél elszíneződik a szonda. (Ez nagyon helyes intézkedés volt, azon lepődöm meg, hogy korábban nem így történt.) Azonban az ittas vezetést korábban is büntették, nem hiszem, hogy ez bármilyen balesetet megakadályozott volna. Egy dologgal meg tudnának győzni ennek ellenkezőjéről, ha látnám a számokat, hogy hány balesetet okozott az ivás ebben az időszakban és mennyit tavaly ilyenkor.
  2. Májustól halálra bírságolják azokat az autósokat, akiket megfog a rendőrség. Ez hozhat valamilyen statisztikai változást de csak MÁJUSTÓL!!!!
Most akkor elárulná valaki, hogy mi köze volt a fenti változásoknak az első négy hónap statisztikáihoz?
Ki, vagy melyik szervezet az, aki annyira bizonyítani akarja, hogy ő mennyire érti a szakmáját, hogy annyira hülyének nézi az embereket, hogy azok egy májusi rendelkezés hatásának hiszik a korábban bekövetkezett változásokat???

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eluntam.blog.hu/api/trackback/id/tr65474049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MÜSZI 2008.05.17. 17:52:52

ha a halálos balesetek 20-25 %-át ittasan okozzák,akkor a fennmaradó75 %-ot JÓZANUL! itatni kellene minden közlekedőt .sokkal kevesebb lenne a baj! hülye statisztikusok!
müszi

Vass Gábor 2008.05.17. 18:02:17

Kedves 68nyara!

Nem az a bajom, hogy a tábla 30-as, sem az, hogy bírságolnak, ha átlépem a sebességhatárt, hanem az, hogy rég okafogyott a tábla, ugyanis kiegészítő táblával van ellátva, mégpedig ÚTÉPÍTÉS. Ha befejeződött az útépítés, el KELL!!!! távolítani, mivel indokolatlanul akadályozza a forgalmat! A hivatalos átadás ideje tök mindegy, ugyanis a szerkezeti átadás megtörtént, tehát papíron is kész van.
68nyara: ha ma megbírságolnának azért, mert kint maradt a FŰRE LÉPNI TILOS! tábla a Tesco parkoló mellett és Te ott gyalogoltál el a betonon, befizeted szó nélül a bírságot, vagy vered a nyálad, hogy már rég okafogyott a tábla?
Amúgy látom érvekkel nem vagy túlságosan felszerelkezve, álszent duma bezzeg van szarásig!

Dr.Hook 2008.05.17. 18:03:34

Röhej,hogy a bírság magasabb, mint Németországban,az utak meg százszor szarabbak, a null toleranciáról csak annyit, eddig mi a faxom volt szerintetek? Nyugodtan köpjetek le, de több ízben is beszáguldottam a jól belátható, teljesen gyalogosmentes falusi útszakaszra a megengedett sebesség 2x-esével és satu helyett hagytam dolgozni a motorféket...Lassan el kéne felejteni, azt, hogy kizárólag a jó(normális) autóban ülő dinamikusan hajtó pilóták, minden bajok okozói, a hülye balfék, a lerottyant autós, az idióta kerékpáros, az "öntudatos gyalogos", aki azt sem tudja hol van, az soha nem hibás.

MÜSZI 2008.05.17. 18:12:02

sok sok buta magyar autós ! miért hagyjuk hogy ezek a tulfizetett macskajancsik szedjék a pénzünket? fogjunk már össze és emeljük fel a szavunkat valahogy.a román cigányok útleveléért tudtak népszavazást kiirni dec-5.én? akkor a saját ügyünkért is fogjunk már össze! zavarjuk el ezeket a null tolarenciás taknyos senkiket!

68nyara 2008.05.17. 18:15:28

Vass Gábor: Sajnos,azt kell, hogy mondjam, hogy nincs igazad. Jelezheted a közút kezelője felé, hogy a tábla indokolatlanul van kint. (Ezt megtette már bárki a hőbörgők közül?) De NEM bírálhatod felül. A fűre lépni tilos tábla mögött ha nincs fű, nem léptél fűre, tehát, nem tud megbüntetni a parkőr! Ha már a példádat is elemeznem kell. Ennyit az érveidről. Az a baj Magyarországon, hogy mindenről így gondolkodunk. Ha nekem jó akkor betartom, ha nem, akkor megmagyarázom, hogy miért nem tartom be. Hülyének és sötétnek nézünk minden népet, sokszor azért mert szó szerint betartják a szabályokat. Azért azon elgondolkozhatnál, hogy mikorra lesz itt bármiféle gazdasági fellendülés, jogállam, stb., ha mindenhez gy állunk hozzá. Nem arról van szó, hogy a tábla esetleg nem indokolatlan e? De te ott akkor sem brálhatod felül.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.17. 18:17:03

Össze kell szedni demonstratíve a kinnfelejtett táblákat!
Villáskulccsal, munkavédelmi kesztyűben, ügyelve, hogy ne legyen neki bajuk, mert az csak a vélménnyilvánítás szabadsága.

KungLao 2008.05.17. 18:17:23

Az en szokasaimat nem valtoztatta meg a zero tolerancia. En tavaly ott sem szaguldoztam ahol a mas gyereke jar iskolaba, van aki igen. Iden es jovore sem fogok. Akit csak a penzbuntetes zavar majus 1 tol az mind onzo gyoker.

68nyara 2008.05.17. 18:18:13

MÜSZI! 1. nem cigányok, vagy akkor te is az vagy.
2. kit is akarsz elzavarni? Miért? Mert szabályokat hoznak, amiket be is akarnak veled tartatni? Vagy te az anarchiában vagy érdekelt? Mert akkor jó, csak akkor ne sírj, ha anyádat és feleséged egyszerre erőszakolja 10 erősebb kan. Te akartad, hogy ne legyenek szabályok.

Öntudatos gyalogos 2008.05.17. 18:19:54

Mindig más a hibás! Neked is! Ezen mi olyan meglepő?
Ha megbirságol a rendőr, mert kétszeresen gyorsan hajtasz, azon mi olyan meglepő?
Ha elveszi a jogsidat és öntudatos gyalogosként elbasznak a zebrán, azon már lehet, hogy meglepődsz, pedig nem kéne. Legalábbis szerinted.

amos 2008.05.17. 18:25:48

A rendőrsgi statisztikát a rendőrök úgy alakítják,ami az elvárás,annak feleljen meg.A balesetek számát nem az ilyen nullatoleranciázással lehet befolyásolni.Ne csodálkozzunk,amilyen a társadalom,olyan a közlekedés,az ipar,a közigazgatás,meg olyan a rendőrség is.
Vass Gábornak adok igazat a magam részéről,én értem mit akarsz mondani.Azzal is egyetértek viszont,hogy a rendőri intézkedést akkor és ott nem kérdőjelezheti meg senki!Utána van jogorvoslat.

Dr.Hook 2008.05.17. 18:29:16

Annyira bírom a sok rendpárti bubust, ésszerűségről, rugalmasságról,sose hallottak,de a szabály az szabály...Nektek hamarabb kellett volna születnetek,100 évvel,vagy később.Aláírás: egy onzo gyoker.

ifa 2008.05.17. 18:32:24

68nyara,

merre mész holnap 10körül? megy az ifa, rádfutni.
megy a fogyasztásbajnok pályán 130helyett 100zal, előtte, mögötte szinte senki, mi a faxnak számíts arra, hogy hirtelen meglátva a nénóautót satuzik, te meg bele??? követési távolságra hivatkozni ott, amikor rendes körülmények között semmi nem történik, csak poénból satuznak előtted, minimum közúti veszélyeztetés, vagy neked normális, ha vki besorol eléd, és köszönetképpen besatuzik, te meg rá???

MÜSZI 2008.05.17. 18:35:20

68 nyara! azért nem szavaztam meg a románok utlevelét hogy ne jöjjön be az a 10 erős kan . ezzel a te anyádat és feleségedet is védtem.nem hallgatsz hireket, okos gyerek?

68nyara 2008.05.17. 18:40:39

ifa: nem az hirtelen elédvágó baromról volt szó, hanem a lassan haladókról.

MÜSZI: ha te ezért nem szavaztad meg, akkor igen buta vagy. Te milyen hreket hallottál egyébként? Mesélj már kicsit. Különben ha jól emlékszem ebben a posztban nem igazán erről volt szó. Amit meg te feldobtál arra még mindíg nem adtál értelmes magyarázatot. Kit akarsz elzavarni, és miért? Mert e nélkül csak üres hőzöngés amit csinálsz. Mint az ovodások.

Dr.Hook 2008.05.17. 18:47:03

Müszi! Romániában nem csak románok élnek,de ezt Te is tudod, ráadásul nem is erről szavaztál, vagyis nem szavaztál, bátor barátom.Van még egy rossz hírem: az a tíz erős kan már régóta itt van!

MÜSZI 2008.05.17. 18:48:21

68 nyara! legyenek nagyon szigorú szabályok! a szinesfém, a kábel, az aknatető a gyerekbabakocsi,a kerékpár a pénztárca ,a zártkertek keritéseit lebontó tetves cigány népség ellen. a mi, a te anyád ,feleséged lányod vé
delmében! érted fütyikém? a kérdésedre válasz: azokat zavarnám el akik életszerütlen hülye törvényeket hoznak. nem hőzöngés ez. 60 év tapasztalata 1966 óta járom a világot gk val .egyetlen büntetésem nincs láthatod, szeretem a rendet tisztelem a szabályokat, de nem birom a hülyeségeket elviselni
.

MÜSZI 2008.05.17. 18:51:28

dr hook! te hol születtél? mo. határain belül. tehát magyar állampolgár vagy! aki románia határain belül született az románállampolgár, bármilyen nyelven beszél.(ausztráliában is angolul beszélnek!mégsem angolok!!!)

MÜSZI 2008.05.17. 18:55:15

68 nyara! hogy kit zavarnék el? olvasd el a hozzászólásaimat név szerint le van irva!

2008.05.17. 18:55:23

Müszi, kezdeményezte már valaki a szentté avatásodat ?

szegedi 2008.05.17. 18:56:02

68nyara, ha a faxom fele olyan merev lenne, átütné a vasbetont!

A szakszerűtlenül kirakott, utána fel nem oldott és ottfelejtett sebességkorlátozó tábla nem jogszabály, nem feljogosított jogszabályalkotó tette ki, és, mint Szökőnap írta, nincs is jogszabály, amely ezeknek a kihelyezését szabályozná. Az ilyet is büntetni kellene, alkotmányos jogok megsértése, személyi szabadság korlátozása, rablás előkészülete miatt. Mégpedig szigorúan. Te pedig, 68nyara, meg a hozzád hasonlók ehhez nyújtotok verbálisan bűnsegédi támogatást.

Még egyszer hangsúlyozom, nem az indokolt korlátozásokkal van bajom, hanem a "hatelemis jogalkotókkal"

2008.05.17. 18:57:07

Zsömle, hallottál Jupiterről meg a kis ökörről?

MÜSZI 2008.05.17. 19:02:49

viktor! gyere el a hősök terére ott láthatod a lovasszobromat!
68 nyara! látod nem csak én nem értelek meg mások sem. kapjál már a homlokodhoz!

Petya 2008.05.17. 19:10:47

Pesze, a rend az nagyon jó, mert jó úgy elengedni a 15 éves lányodat a buliba, hogy hazafelé nem kell félni attól, hogy valaki meg fogja erőszakolni. (se fekete, se fehér, se sárga, se stb.) De a mocsok módon kint hagyott értelmetlen tábla nem a jogkövető magatartásra sarkallja az embert, az biztos.
Szerintem van a közlekedésnek egy egészséges ritmusa a városban a szélesebb, nagyobb főutakon. És ez nem 50, hanem több. Ez van "erőszakkal" a lámpákkal visszalassítva, de nem 50-re, hanem ahogy azt egyszer valaki "szakember" elmondta, a buszra beállítva, hogy az folyamatosan tudjon egy kvázi zöld hullámban közlekedni. Mintha autó nem lenne az úton, ami még ha betartja is az ötvenet, akkor is "útban" lesz a busznak, vagyis az egész egy kreténség.
Szerintem, ha optimalizálnák a lámpák müködését, hogy lehetőleg folyamatos legyen a forgalom (ez valószínűleg egy másodéves műegyetemista meg tudná oldani, és sokkal, de sokkal kevesebb lámpával), az nagyban meggyorsítaná a városok közlekedését. Ehelyett a lámpa lobbi tobzódik, mindenhol lámpa van, egy egyszerű jobbkézszabályt már nincs ember aki betartana, mert el vagyunk butítva a lámpákkal.
Alapvetően azonban adódik egy másik probléma is. Vannak akik élvezettel vezetnek, együtt élnek a forgalommal, folyamatosan alkalmazkodnak, és vannak akik csak "kocsiznak" egyik helyről a másikra, és a VEZETÉS egy nyűg nekik. Az ebből támadó "összezördülésekből" (is) aztán hajlik a vas.

Hammer, igen, lehet, hogy igazad van. De akkor is!

Vass Gábor 2008.05.17. 19:13:07

Kedves kommentelők!

Már majdnem azt hittem, tényleg én vagyok a deviáns köcsög, aki meg meri kérdezni, hogy miért?
Ezek szerint mégis mi vagyunk többségben kedves 68nyara! A hülyék pedig csak addig hülyék, amíg ők kerülnek többségbe!
A példámról: Elkövetted a szabálysértést, attól, hogy ott már nincs fű! ÚTÉPÍTÉS miatt van ott a 30-as tábla, de ott már nincs útépítés!!!! Ugyanaz vazze! Barom!
Amúgy faszság, hogy nekem kell könyörögnöm, hogy távolítsák el a táblát, mert az nem a közútkezelőjé, hanem az útépítő cégé! Roarghh! Hogy lehet valaki ennyire sötét?
Amúgy az emberiség nem fejlődött volna sehova, ha nem kérdőjelezi meg a szabályokat. Az életviszonyok változnak, a szabályoknak is változni kell!

Dr.Hook 2008.05.17. 19:14:35

Müszi,ugye ezt Te sem gondolod komolyan, az ausztrál példa erősen necces, de nem csodálkozom igazándiból, a Te generációd nagyjából annyit tud a történelemről, hogy NOSZF.

MÜSZI 2008.05.17. 19:22:57

vass gábor ! egyet értek veled! ugy látom a sötétfejüek kifogytak az érveikből.szia

Vass Gábor 2008.05.17. 19:28:20

Ja, én is offolok, mert most már eluntam!
A végére egy kis rendőrvicc:
Hogyan védi a rendőr a melegek személyiségi jogait a melegfelvonuláson?
- HÉÉÉ! NE DOBÁDD A BUZIT!

ninimimi 2008.05.17. 19:29:07

Engem az zavar marhára, hogy Egy webcímen megtalálhatóak az idei statisztkai adatok - ÉS ugyanezen oldal korábbi évekbeli megfelelőjén meg NEM! Szóval a közlekedés biztonságáért felelős hatóság munkájának minősítése csak akkor marhára nyilvános, ha az - szerintük - az ő munkájukat dícséri. Hát ez igen dicsőséges! Mint a győzte szovjet honvédő háború, a gyűlölt Amerika fegyvereivel és felszerelésével. Ugyanis ezt a csökkenést sok minden más is befolysáolhatta, aminek oka sokismeretlenes maradt éppen a korábbi titkolódzás miatt.

MÜSZI 2008.05.17. 19:31:14

dr hook! mi benne a necces? ha kiváncsi vagy elmesélem neked ausztrália benépesitését történelmi adatokkal alátámasztva, de előtte szerezz némi alapfokú ismereteket, ne lenin összes művéből!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.17. 19:57:23

ViKtOr 2008.05.17. 18:57:07

Én a jogegyenlőségről és a jogbiztonságról hallottam! Xb

snakekiller23 2008.05.17. 19:58:48

MÜSZI 2008.05.17. 19:31:14

Basszus, a határon túl élő magyarokat még 100 éve sincs, hogy egyik napról a másikra egy másik ország állampolgárának nyilvánították! Ráadásul új hazájukban kisebb-nagyobb intenzitással kulturálisan és/vagy fizikálisan elnyomták, ellehetetlenítették őket, sőt ha kicsit odafigyel az ember, ma sincs másként.

Kétségkívül rendkívül komplex és komplikált a határon túliak ügye, de amit itt előadtál az semmivel sem kevésbé ordenáré, fogalmatlan, sötét gyűlölködés, mint amit a kuruc.info-n olvasni.

MÜSZI 2008.05.17. 20:13:15

snakekiller! te sem jártál be a történelem órára???aki trianon előtt született (nem sokan élnek már) az még magyar állampolgár. aki utána ,az meg román,slovák, szerb,ukrán stb ilyen egyszerű . anagy politika is igy kezelte ezt,hiába ellenkeztek ellene

hulyemagyar 2008.05.17. 20:13:23

A faszánál fogva kellene felakasztani azokat a korlátolt képességű "szakembereket", akik INDOKOLATLANUL (értsd: a pénzszerzésen kívül semilyen más érvet felvonultatni nem tudó) helyezik ki és/vagy hagyják ott a táblákat az út mentén, ezzel szarrá szaggatva, bénítva, lassítva az amúgy normális tempóban zajló közlekedést. Melléjük meg azokat, akik szerint jól va ez így! Látom, ti csak a "szabály az szabály" elvet ismeritek, de hallomásból sem rémlik az ETIKA kifejezés! Bezzeg höbölögtök akkor, amikor a politikus felveszi a több millás juttatásait szabályosan, de közben ti is érzitek, hogy etikai szempontól erősen aggályos.

MÜSZI 2008.05.17. 20:21:57

ez az! hulyemagyar igazad van! a más véleményen lévő majmok érdekében is békétlenkedünk a baromság ellen! de ezek a sötétagyúak még ezt sem fogják fel! hajrá hulyemagyar

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 20:58:57

Kangörény_: Mindegyik intézkedésnek alapvetően több szakaszban jelenik meg a hatása: Az első nyilván a bejelentéskor, mert sokan félnek tőle, a második amikor hatályba lép, a harmadik amikor az első bírságok, az első elvett jogsik érdemben kivonták az embereket a forgalomból.

A balesetek számának csökkenésében csökkent az ittasság miatti balesetek száma is, de nem csak ez. Ugyanis, ha valakit ittasság miatt kivonsz a forgalomból, az másnap józanon sem fog balesetet okozni.

Egyszerűen azért, mert aki részegen vezet az nem csak erre a szabályra szokott magasról tenni. Aki a 30as táblánál 130 felett megy, az szintén. Akit a 20as sebességkorlátozást jelentő lakó pihenő övezetben elkapnak 100zal (5*ös sebességtúllépés) az mondjuk a gyalogosokra máskor sem vigyáz, nem adja meg nekik az elsőbbséget, akkor sem, ha éppen nem lépi túl a megengedett sebességet, mert ...

snakekiller: Hülyeség a határon túőli magyarokról írt szöveged, mert NEM vették el a kinnt élőktől az állampolgárságot automatikusan, sőt a magyar állampolgárok gyermekei is magyar állampolgárok... De kaptak mellé egy másikat is. :)

hulyemagyar: Egy táblának NAGYON sokféle oka lehet, amit te nem feltétlenül ismersz fel, nem olcsó ám egy tábla, ritka az, hogy kinnfelejtik. Ok, mire rájöttem, miért van hosszú ideje a főúton útépítés miatti sebességkorlátozás olyan helyen ahol hónapok óta nem láttak melóst.

Tudod mi az ok? Ugye elfogy a pénz, eltűnik az ember, nem fejeződik be az útépítés, az úton az aszfaltot felmarták, nincs meg a kopás, sérülések elnyelése, stb. szempontjából fontos réteg, a nagy forgalom hamar amortizálja az utat, ha pedig emiatt komolyabban tönkremegy az út, akkor újjáépíteni sokkal drágább, lassabb, le kell zárni. A cél a forgalom és a terhelés csökkentése, nem lehet azt mondani csak minden 5. ember mehet rá az útra, gondolom érted, hogy miért.

De kirakhatsz egy 40es táblát, innen (szabályosan) gyorsabb lesz egy kerülőút, ahol nem teszel károkat, ergo csak egy kisebb helyi jellegű forgalom marad az úton, meg azok a buszok amiket nem jó elterelni. Nomeg azok akik nem ismerik a lehetésges kerülőutat és nincs GPSük, nem látják az erről szóló táblát, stb.

Mi történik, ha mindenki szarik a táblára magasról, hogy kinnfelejtették: Sokkal drágább lesz azt az utat rendbehozni, ergo nem jut pénz másik útra, és szívsz.

Mi történik, ha az illetékes közútkezelő trafit is üzemeltet: Akik úgy gondolták rájuk nem vonatkozik a szabály, őket 40es tábla ne terelgesse más irányba, azok nem csak rongálják az utat, de fizetik is a helyreállítás költségeit.

Kanyar előtti táblák nem a kicsúszástól védenek hanem arról szólnak, hogy nem látod be a kanyart, ha valaki ott robbant le, oda esett egy ág, stb. akkor ne dögölj meg.

Akad olyan, ahol az út nem teljesen sima, van benne nehezen észrevehető lejtés, és ezért KELL letáblázni.

Miért van egy falu végig 40re táblázva? Hogy használd az elkerülőt, mert a helyieket zavarja a forgalom, árt a házaknak, a turizmusnak, ha nem mész be a faluba nem okozol ott balesetet. Legyen a falun át lassabb az út. Nem tartod be a 40et? Lesz pár trafi, lehetőleg átlagsebességet is mérnek a faluban, mindjárt megoldódik a probléma.

Az építkezésekhez, amik nem indokolnak tartós korlátozást, komolyabb átadás átvételt, senki sem épít ki rendes táblát, mert DRÁGA, hanem mobiltáblát rak le :)

Nyílván sokan szabályosabban közlekednek.

Nyílván nem kell a trafihoz közlekedési rendőr, így az a szabálytalanul előzőt, tolakodót, elsőbbségadásról elfelejtkezőt fogja kiszedni is egbüntetni... Ez utóbbi pedig nem a gyorshajtás miatti baleseteket előzi meg :)

ipiapacs2 2008.05.17. 21:05:45

A f@sz állam arroganciájára és képmutatására nincs elég súlyos szó.Egy hét alatt csökkent minden a tizedére, mert a Főilletékes elvtárs megállapította.
Az elmebeteg theelf megint itt oszja az észt, mikor a gyogyóban még van betegfelvétel.

lionking 2008.05.17. 21:07:24

Hát nekem meg erről az a vicc jut az eszembe, hogy:
a baleseti statisztikák szerint a balesetek 15%-át az ittas vezetők okozzák...
Mi ebből a tanulság?
Az, hogy a józanok sokkal veszélyesebbek...

sourcerror 2008.05.17. 21:08:32

"ha a halálos balesetek 20-25 %-át ittasan okozzák,akkor a fennmaradó75 %-ot JÓZANUL! itatni kellene minden közlekedőt .sokkal kevesebb lenne a baj! hülye statisztikusok!"

Ez gondold át újra, légyszi.
(Segítek: kontrollcsoport)

b-max 2008.05.17. 21:11:12

kevesebben haltak meg ?
Persze, mennyibe került egy éve a benzin, és most mennyibe kerül ?
Lehet hogy kevesebben autóznak emiatt ?

:DDDDDD

Simon Phoenix 2008.05.17. 21:14:00

Ezek a csoda új szabályok...

Bazze, 140-el mész autópályán, harmincezer forint? Normálisak ezek?
Mondjuk mész a pályán egy 20 éves Skoda 120 mögött, ami úgy 110-el tötyög, esetleg felgyorsult 120-ra. Na most ezt mennyivel fogod megelőzni? 130-al pont?
Vagy csak valaki épp jófiú (vagy balfasz), és 125-el ballag előtted. 130-al előzöd majd meg? Mint 89-el haladó kamiont előzi a 92-el haladó másik kamionos. Vagy beállsz mögé szolgaian? Persze...
Lehet, hogy a balesetek csökkenni fognak, mert egy idő után senkinek nem lesz jogsija, vagy pénze fizetni a büntetéseket, netán nem akarja, hogy a Lipótmezőre vigyék, (ami ráadásul be is zárt...) mert szétba***a az ideg a közlekedéstől (olyan helyeken is, ahol eddig még lehetett menni normálisan).
Ez a sebességmérősdi egyszerűen a legegyszerűbb és legolcsóbb módja, hogy pénz szedjenek be. Ahogy már írták itt előttem, előbb-utóbb mindenkit elkapnak...Azokat is, akik most a letették az esküt, hogy ők mindenhol mindent betartanak...Egyszer hibázni fogsz, és ők ott lesznek! Azán nincs magyarázkodás, fizess, mint a gép!

0xFFFF 2008.05.17. 21:20:22

"Iridium 2008.05.17. 16:54:58
Elképzelhető az is, hogy a notórius piások, akiket megfosztottak a jogsijuktól, most nem közlekednek autóval, így is megelőzve a baleseteket. "

Aha, eddig sem az volt a baj, hogy volt jogsijuk, hanem, hogy autót vezettek. Ugyanúgy vezetnek.

Buktikusz 2008.05.17. 21:22:09

Azzal, hogy a balesetveszélyes helyeken legyen szigor és figyeljen mindenki jobban oda, teljesen egyetértek.
DE az indokolatlan szivatás és a bevezetett killer összegű bírságolás nagyon vérlázító.
Mai eset: M6-oson BP-től Dunaújvárosig talán 15 autó volt összesen a pályán, szinte nulla volt a forgalom, az út száraz, látási viszonyok tökéletesek. Az egyik felüljáróról kiváló rendőreink mégis mérnek. Na, most erre mit mondjak!? Nyilván tragédia lenne, ha egy normális autóval valaki az üres pályán mondjuk 150-nel "ámokfutna". De persze, nyilván nem a pénzbeszedésről szól a dolog, hanem csakis a balasetmegelőzésről...

Elek 2008.05.17. 21:25:17

Látom, sok hozzáértő van itt. Akkor csatlakoznék én is. A közlekedési táblákat nem a rendőrség, vagy a sebességet mérő rendőr helyezi ki, hanem az út kezelője (önkormányzat, közútkezelő), esetleg ennek engedélyével az útépítő. A táblák kihelyezése és visszavonása jogilag szabályozva van, az, hogy jól vagy rosszul, az ebben az országban nem kérdéses, nézzük meg, kik "alkotják" a törvényeket. Aki meg esetleg segíteni akar a forgalom gyorsabb áramlásán, és arra vetemedik, hogy leszerel egy KRESZ-táblát, az a tábla fajtájától függően akár a Btk-ban nevesített közlekedés biztonsága elleni bűncselekményt is elkövetheti, de egy szabálysértése minimum van. Amúgy meg igencsak ráfért kis hazánkra egy ilyen fingatás, bár én sem értek egyet az objektív felelősség ilyen formájú bevezetésével, mert talán nem így kellett volna, de ez egy másik történet. Az alaptémához is valamit: a rendőr vezetésnek fényezni kell a dolgokat, el kell adni a céget nekik is. Az meg annyiban a rendőrség érdeme, hogy csökkent a balesetek (és halottjaink) száma, hogy a járművezető ott próbálja meg betartani a KRESZ-t, ahol rendőrt lát. Ahol nem veszi észre, ott sz@rik a szabályokra. Ezért is járnak sok helyen civil autókkal az egyenruhások.

Elek 2008.05.17. 21:28:57

Azt kifelejtettem, hogy ez az objektív felelősséges játék baromira nem a balesetmegelőzésről szól, ez igaz. De így sok pénzt tud beszedni az állam bácsi a rendőrségen keresztül, akit lehet tovább sidney.

ipiapacs2 2008.05.17. 21:30:11

Az ilyen mértékű büntetések bevezetése hétköznapi fasizmus, még akkor is ha nincs minden rendben a közlekedési morállal.

2008.05.17. 21:40:40

Snakekiller, hogy lehetsz ilyen setét, hát nem fogod fel Müszi elvtárs fényes igazságtól csöpögő szavait ? Világosan elmondta hogy ha két színmagyar, ezer éve Kolozsváron élő család gyerekei 1920ban is még ott éltek, ők magyarok, de ha 1921ben gyerekük született, az már egy rohadt román cigány. Bravó Müszi...amúgy van valami extrém balos kuruc.info klón fórum ahol ezeket a baromságokat olvasni lehet ? :)

AP (törölt) 2008.05.17. 21:52:36

40-es tábla újonnan elkészült út mellett, munkagép sehol..
ANNYIRA, DE ANNYIRA tudtam, hogy ez lesz a nagy "szigor"!

Csúfy 2008.05.17. 21:54:27

Nem tudom elképzelni, hogy egy notórius piás ne vezetne jogsi nélkül is. A zéró-tolerancia müködik máshol is a világ keresztényebb felén. Sokat vezetek, nagy és erős kocsim van és mégis kibirom azt a 143-at. Ebben a szegény csonka országban, melyet szlávok tengere és román cigányok tömege vesz körbe senki sem veszi észre, hogy nem nyersz semmit sem, ha gyorsabban mész. De MÜSZI-re nem vagyok büszke: cigányozik, románozik és zsidózik. Miért nem faszozik? Hogy a Kondorosi zsidó-e vagy nem nem minösiti. Az amit mond az inkább.

Z-o-g 2008.05.17. 21:57:16

Aki januártól elkövetett egy szabálysértést, kapott egy levelet, hogy UGYANEZ májustól - mondjuk - 300.000 Ft-ba fog kerülni...
Ez is benne van a "sikertörténetben", többezer ilyen levél ment ki április 30-ig országszerte.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 21:59:06

Elek: Szerintem az objektív felelőség alapvetően arról szól, hogy nem a LEHETSÉGES következménynek van visszatartó hatása, hiszen a tisztelt autóst az sem érdekli, hogy meghalhat. (Ha rövidebb a belátott útszakasz mint a féktáv, kanyarban nem mindig előnyös a vészfékezés, stb. ő akkor is be tudja venni gyorsabban) Ergo semmilyen LEHETSÉGES bírság nem ér célt. Csak az érhet célt ami közel biztos. Amit nem tudsz könnyen megúszni, kidumálni, megkerülni, elhárítani.

Ezért az automatizált méréseknél fontos volt, hogy legyen objektív felelősség, de nem így. Ugyanis, ha azt mondod, hogy csak azokra a családtagokra nem vagy köteles vallomást tenni, akikkel vagyonközösséged is van ilyen vagy olyan formán, és ilyen esetben a bírság, a pénzbüntetés, stb. a családi vagyonra terelhető (egységesen) minden büntetésnél, no az is célt érne :)

3,9 százon 2008.05.17. 22:08:42

de sok "csak 3,9-t eszik százon" fogyiragyúró irogat ide, vagy az zavar titeket, hogy másnak a verdája tud 180-t a sztrádán és még pénze is van benyára?
ha a nagy és erős gépeket lekorlátozni indokolt, mi a szent tehénsz.r indokolja, hogy a 20éves romhalmaz matuzsálemek nincselek letiltva a sztrádáról? vagy azoknál a 130ról §ra a dupla fékút egy rendes verdához képest balesetmegelőző???
sebaj, mág több sk és fl jelzésű nagyverda lesz, aztán ti meg majd fizetitek az így kieső adóbevételeket is. (mindig a szegény és a kicsi szív, nem mondták még?)

Csiga 2008.05.17. 22:10:49

Csak én látom úgy, hogy pár hete az egyik legnagyobb üzlet valakinek a 30-as táblák készítése...?!Jó ideje figyelem a trafipaxok működését. Mivel majdnem 2000 méterről befigyelik a delikvenst, kizárólag nyílegyenes, jól belátható szakaszon állnak ki vele, ahol mi más is lenne kitéve, mint pl. 30-as tábla... Minap egy község határában alma-citrom osztogatás volt a rendőrség részéről. Bejövőket sorba megállították, beszélgetés, igazoltatás, kedélyes trécselés, hogy mit szabad, meg mit nem, majd elköszönés. Gyanútlan autós elindul a prérinek. Az úttest mellett mindkét oldalon árok, azután csak 8-10 méterre a házak, azok is elszórva. És olyan 1500 méterre a susnyákban bent áll a mérőautó... Kérdezem: Miért nem fordítva?Azaz figyelmeztetve, hogy haver, ennyivel jöttél be, itt egy citrom, esetleg egy csekk vagy bármi, elvégre figyelmeztető akció volt. De nem. Almát is kapsz, elköszönnek, szinte a 30-as táblánál állítanak meg, azaz lehet, hogy ki se szúrod, de az izgalomtól, hogy mi a francot akar 25 rendőr az út mellett, talán nem is figyeled. És akkor az almádat rágcsálva, bele"szaladsz" 42-vel a százakárhányezres bírságba? Vagy ilyen mérvű pszichológiát ne feltételezzek az ottani örs részéről?

a 11 2008.05.17. 22:12:51

theelf

északorea, vagyonközösség, rendőrállam, az való neked. meg add kölcsön a késed, aztán objektíve felelj a késelésért.

turnbull 2008.05.17. 22:13:34

Ma azt láttam, hogy egy db kék kockaladást igazoltattak, tipikus telekről jövő figura, létra, vödrök, mackógatya.

Két perccel később meg a 180-200 fölött döngető speedmotorosok, és ez mindennapos látvány a 2A-n. Akár reggel, akár este, 40 perces úton 3-4 csapat, annyira elfektetett motorokkal, hogy Agostini is sírva kérné a receptet.

Túró, kamu duma, árnyékolás ez a zéró tolerancia.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 22:25:45

a 11: Ha nem tudod, akkor elárulom, házastársak között pl. magyarországon is van vagyonközösség, és ez más családi kapcsolatra is elmondható :D Ha családi adózás lesz, akkor méginkább jellemző lesz :)

Perillustris 2008.05.17. 22:41:34

"Nyilván tragédia lenne, ha egy normális autóval valaki az üres pályán mondjuk 150-nel "ámokfutna"."

Nyilván 1000 esetből 999-ben nem történne tragédia.

Nyilván a következő lépcső az, hogy valaki szerint a 150 kevés, legyen inkább 155. Aztán 160, 165, 170, s így tovább.

A KRESZ-t (elvileg) nem lehet rugalmasan kezelni. Ez persze nem azt jelenti, hogy egy ütközés elkerülése miatt nem lehet átmenni akár egy kettős záróvonalon, stb.

Azt jelenti, hogy az egyén NEM döntheti el, hogy az adott szabályt be kell-e tartani. Ha mégis áthágja, akkor viszont nem hápogni kell, hanem vállalni a felelősséget.

Azzal természetesen egyetértek, hogy a rendőri erőt a különösen veszélyes helyekre kell(ene) csoportosítani. Az autópályákra bőven elég, ha automata traffipaxokat telepítenek persze gyakran azonnali kiszedéssel párhuzamosan).

Azt is el kell érni, hogy ha egy tábla kinn marad indokolatlanul, akkor az építés főnökére óriási bírságot szabjanak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 22:46:31

turnbull: Ha volt rendszámuk és volt trafi akkor csekk, ha nem akkor nem lehet a speedmotort olyan könnyen megfogni.

Ami engem zavar az nem az összeghatárok, nem is az objektív felelősség, hanem alapvetően 4(!) dolog hiánya.

1. forgalmi okokból való csekély mértékű gyorshajtás (előzéskor, nyílt belátható szakaszon) eltérő szabályozása a tényleges gyorshajtástól.

2. Bűncselekmény esetén büntethetőséget kizáró okok között szerepel pár dolog, pl. kényszer és fenyegetés, tévedés, végszükség. Úgy gondolom, ha a végszükség büntethetőséget kizáró ok BŰNCSELEKMÉNY esetén is, akkor szerintem az új szabályozás szerinti közigazgatási bírság alól sem ártana, ha mentesítene. Ilyen esetekben a bizonyításnak helyet kell adni.

3. Az egyszeri, vagy kifejezetten ritka szabálysértés és a rendszeres szabálysértés társadalomra való veszélyessége közel sem azonos, így célszerű lenne a visszaesők szigorúbb büntetése. Az első kisebb szabálysértések esetén célszerű lehetne valamilyen figyelmeztetés, de a visszaesőre már büntetés kellene kiszabni.

4. A közlekedés biztonságát súlyosan veszélyeztető autós ellen pedig nem ártana büntetőeljárás. A szabadságvesztésnek nem csak visszatartó ereje van, de amíg az ámokfutó ül, addig biztosan nem okoz balesetet.

Perillustris 2008.05.17. 22:46:39

Másrészt ne keverjük össze a kettőt: a zéró tolerancia az ittas vezetésre vonatkozik, az objektív felelősség pedig a kocsival elkövetett egyéb szabálysértésekre és bűncselekményekre.

Előbbi január 20-tól, utóbbi január 1-től, ám ennek alkalmazása kitolódott 4 hónappal, azaz május 1-től alkalmazza élesben a hatóság.

GTO 2008.05.17. 22:49:55

az ilyen Müszi féléket kéne eltávolitani az országból...a jó kis szibériai Gulagokba!!!!
Bocsánat az Off-ért.

A témára visszatérve, ez a 0 tolerancia arra jó, hogy a fenti emberek megtömjék mégjobban a zsebüket mert már nincs honnan lopni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 22:50:38

Perillustris: A 130 helyett 150 nem csak azért lenne gond, mert utána jönne a 155, hanem azért is, mert akkor annyi lenne a megengedett legnagyobb sebesség, hiszen annyit engedne meg a jogszabály büntetlenül, ergo ismét nem lenne tűréshatár.

Alapvetően az a cél, hogyha 50et akar előírni bárki, akkor ne 20as táblát kelljen kiraknia biztonsági okokból. Az 50es tábla ne 70et, hanem 50et jelentsen minden oldalról. Ha ezt elérjük, akkor nyílván sok 30as tábla helyére lehet 40est, 50est tenni, nyílván lesz olyan autópálya szakasz ahova ki lehet tenni a táblát, hogy 150, ezért van értelme minisztériummal, stb konzultálni.

Perillustris 2008.05.17. 22:53:51

"Az első kisebb szabálysértések esetén célszerű lehetne valamilyen figyelmeztetés, de a visszaesőre már büntetés kellene kiszabni."

Ez már nem az ovi. Azzal viszont nagyon egyetértek, hogy a visszaesőket még súlyosabban kell büntetni, akár valamiféle konkrét szorzóval (pl. minden újabb büntetési tétel az előző másfélszerese, 5. alkalommal pedig ÖRÖKÖS jogosítvány-elvétel).

S hogy mi a kisebb szabálysértés? Szerencsétlen esetben egy index nélküli sávváltás, vagy +5 km/h-s sebességtúllépés is okozhat halált.

atra 2008.05.17. 23:56:11

Mi a fenének ezen vitatkozni? Teljesen mindegy, hogy mitől haltak meg kevesebben, a lényeg hogy ez a szám kevesebb. Szerintem ebből senki nem akar erényt kovácsolni. Az intézkedés kiváló, azóta én is nagyon figyelek a sebességre, de azt vettem észre, hogy egy-két őrült, főleg a városban /Győrben/, fittyet hány rá. Ezeket kellene elkapni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.17. 23:59:20

Perillustris: Ne feledd el, hogy bűncselekménynél is előfordul a megrovás, pedig a bűncselekmény társadalmi veszélyessége általában nagyobb, mint egy kismértékű, veszélyhelyzetet nyilvánvalóan nem okozó szabálysértésé.

Én nem tartom elegendőnek a jogosítvány bevonását, nem véletlen, hogy az USAban bizony ülni is lehet ilyesmiért. És aki sokszor ül, az sokáig ül.

MÜSZI 2008.05.18. 00:44:20

jutocsa! raboltak már ki téged román cigányok??? ha nyalod a sggüket kivánom neked !

MÜSZI 2008.05.18. 00:51:28

gto! mit zsörtölődsz? érted vitatkozom nem ellened! lüke gyerek.

saul 2008.05.18. 02:14:21

Valakitől azt hallottam, aki a belügyön dolgozik, hogy egy újabb adó ez az egész. Humbug. A baleseti statisztikák meg szerintem egyszerűen hasraütött számok. Ki a rák tudja ezt ellenőrizni egyáltalán? Azt mondják ami az igazukhoz kell.
A legvérlázítóbb a magántrafipakszok lehetősége...
Nem lenne esetleg kivitelezhető egy, a wikipediához hasonlóan bővíthető trafitérkép magyarországról? Aki felfedez egy telepített kamerát, azt bejelöli, csakúgy mint a mobil mérések gyakori helyeit.
Így mindenki gurulhatna a vonatkozó fél kilométereken harminccal, ahogy a főnökéknek tetszik, azok meg bszhatnák a nagy pénzen telepített mérőket, meg az ingyen dekkoló járőröket.
Hm?

gaga 2008.05.18. 03:15:51

Egy holland ismerősöm magyarázta a náluk működó rendszert. Az autópályák (is) szépen be vannak kamerázva, sebességet is mérnek. Ha egy kameránál valaki gyorshajt, akkor megjegyzik az illetőt. Ha a következő kameránál nem hajt gyorsan, akkor OK, törlik az adatait, ha gyorsan hajt, akkor csekk. És náluk kisebb a megengedett sebesség mint nálunk, de szépen be is tartják. Igaz, nem baleseti adatokkal indokolják a szigort, hanem környezetvédelmi okokkal. Persze a hollandoknak egyszerű, egy kis száguldozásra nincs messze az Autobahn. Egyébként tapasztalataim szerint kis hazánkban rengeteg az indokolatlan sebeségkorlátozás. Gratulálok azoknak, akik birka módon veszik tudomásul az ottfelejtett vagy eleve értelem nélkül kirakott táblákat. Mert a táblát nem lehet felülbírálni. Ja. De kitenni ki lehet, mert ha netán történne valami baleset, hát mi (kezelők) mindent megtettünk, minek rohangált 40-nel a 30-as táblánál. És sebességet mérni is ott érdemes, mert a 30-as táblát csak könnyebben lépik át 30 %-kal mint az 50-est, a lóvé meg ugyanannyi rajta.

Cselo 2008.05.18. 07:27:47

MÜSZI!
Az én feleségem székelyföldi magyar, akinek a magyar állampolgárásg megszerzése ÖT évébe és közel EGYMILLIÓ forintjába került. Ha ő cigány, akkor te is az vagy. Egyébként meg a KURV@ @YÁDAT!

ekkerjoz 2008.05.18. 07:32:20

Nem sok választ el minket a Balkán környékén megszokott bírságolási módszertől:
kinnhagyják a 30-40-50 km/h táblát, és mikor kisebb a forgalom, akkor radaroznak. Vagy eleve a rendőrök viszik magukkal a táblát, kirakják, és egy bokor, vagy kanyar mögött állnak. De ott tudod, hogy kizárólag zsebre megy nekik a bolt, nálunk nem mindig. Mondom, egyelőre.

közlekedési bűnöző 2008.05.18. 07:52:23

The Elf

"Miért van egy falu végig 40re táblázva? Hogy használd az elkerülőt, mert a helyieket zavarja a forgalom, árt a házaknak, a turizmusnak, ha nem mész be a faluba nem okozol ott balesetet. Legyen a falun át lassabb az út. Nem tartod be a 40et? Lesz pár trafi, lehetőleg átlagsebességet is mérnek a faluban, mindjárt megoldódik a probléma."

Heh... ez szép és jó, de amerre én járok az M1-ig egyetlen falunak van elkerülő útja, az is olyan, hogy tulajdonképpen átmegy a falun. És szerintem ezt te is tudod. Magyarországon nincsenek elkerülő utak. Még annak a kib....ttul fejlett Budapestnek sincs.

Independent 2008.05.18. 07:57:39

Kedves 68 nyara !

Azt hiszem marha egyszerű minden vitát lezárni azzal, hogy szabály, az szabály. Mert akkor ki kell tenni az országra a 30-as táblát: garantáltan lesz mindig bevétel a büntetésekből és nagyon kevés baleset lesz. Ja: közlekedni persze majd nem lehet.

Igenis, legyen hitele egy korlátozásnak. Akkor ugyanis sokkal inkább betartják, és gondolom elsősorban azért mégiscsak ez a cél. A rendszeresen indokolatlanul kinthagyott táblák pedig fölöslegesen lassítják az egyébként sem szuperszónikus közlekedést. Szerintem.

0xFFFF 2008.05.18. 08:12:06

".....Még annak a kib....ttul fejlett Budapestnek sincs. "

20 év alatt a felét megépítették, mire kiderült, kevés lesz az, ráadásul már felújítani is kell, tehát szégyen és gyalázat, de igazad van. Éljen demszky és éljen a többi fehérgalléros bűnöző !

közlekedési bűnöző 2008.05.18. 08:27:12

Éppen ezért szerintem nem az agyonbírságolás lenne a megoldás, hanem az autópályaépítés. Aztán ha mindenhova el lehet jutni 140-nel szabályosan, akkor el lehet kezdeni baszogatni azt, akinek az nem elég, illetőleg nem az arra alkalmas helyen hajt.

De addig jogalapjuk ugyan van, de az erkölcsi alap erősen megkérdőjelezhető, pláne, hogy 3 milliárdért épülnek a pályák kilóméterei (nem tom miért ennyi, de szvsz kurva sok) és Kulcsárok és Zuschlagok garázdálkodnak mindenfelé...

PS: nick-em sugallata ellenére például Ausztriában, Németo.-ban 98%-ban betartom a sebességkorlátozást, illetve a maradék 2%-ban, ha túllépem, akkor sem jelentősen. Pedig ott még agyon sem büntetnek érte. Egy sebességtúllépést némi dumával 30-40 EUR-ból megúszhat az ember.

Nzoltan 2008.05.18. 08:34:49

Mosolyogva nézem, hogy egyesek még nem tudtak túllépni azon, hogy hirtelen milyen sok 30-as tábla lett.:-)
A falunvégen jogosan lehet kint a 40-es korlátozás. Arról az önkormányzat dönthet hogy megengedi-e hogy átdöngessenek egyesek a településen. Egy polgármesternek kötelessége figyelembe venni a lakosok érdekeit.
Én az összes kistelepülésen lezárnám a bevezető sávokat és kifele is csak egyet engednek. Nem lenne 120-al behajtó autós, motoros az biztos. (Angliában bevett szokás.)
Mindezt azért mert nem nőttönk fel egy olyan nagy feledathoz, mint a normális közlekedés.

Nzoltan 2008.05.18. 08:38:18

közlekedési bűnöző

Itt is be kell tartani a szabályokat és nem károgni. Semmiben nem különböik az itteni közlkedés az osztráktól, csak a kultúra.

"Sok itt a köcsög":-P

közlekedési bűnöző 2008.05.18. 08:45:18

Nzoltan:

Nem tudom mennyit vezetsz, de ha két falu között évente kb 500 km-t autózol (jellemzően ezek azok az emberek, akik vasszigort követelnek), akkor nem nehéz betartani a szabályokat, de ha évi 60.000-t mész (mint pl én) akkor kissé terhes lesz a sok baromság, de legfőképpen a sok idióta, akiknek fingjuk sincs, hogyan kellene egy körforgalmat használni.

Ausztria közlekedését pedig még csak hasonlítani sem lehet a magyarhoz, sem mentalitás sem infrastruktúra tekintetében.

soymilk 2008.05.18. 08:48:19

A 30-as táblák kérdése egyszerűen megoldható lenne. Miért nem szóltok egy színesfémkereskedőnek, még el is szállítja.

ipiapacs2 2008.05.18. 08:55:24

Érdekes módon mi mindent lenyelünk amit ostoba de jólfizetett vezetőink és nagyra nőtt állami szerveink kitalálnak. Sőt, az itt lévők közül páran még lelkesen és bő nyállal aszisztálnak hozzá.
Aki teheti, menjen el ebből az ostoba, sötét országból.

Cselo 2008.05.18. 09:08:22

Nem tudom, hogy kinek tűnt fel, de a közlekedésbiztonság növelése és a közúti halálos balesetek csökkentése érdekében hozott új szabályok közé elrejtettek a jogalkotók egy kakukkfiókát is. Ugyanis azt megértem, hogy büntetni kell a gyorshajtást, a piroson áthaladást, stb., de mivel csökkenti a halálos balesetek számát a várakozás és megállás szabályainak megsértése esetén kiróható brutális bírság? Azt hiszem, hogy itt megint csak a jó öreg pénzbehajtás igyekezete érhető tetten. Kevés a parkolóhely, pocsék a tömegközlekedés, csavarjunk még egyet a présen! Ehhez csak még annyit, hogy javasolok mindenkinek egy rövid sétát Budapest belvárosában, főleg a banknegyed környékén. Én még ennyi, luxus, prémium kategóriás autóval közlekedő mozgássérültet nem láttam sehol a világon. Örömmel tölti el a szívemet, hogy a magyar munkaügyi hatóságok hathatós erőfeszítéseinek következtében a csökkent munkaképességűek ilyen jól keresnek, hogy 20-30 milliós autókkal járhatnak :-(((

Roy 2008.05.18. 09:08:28

Szerintem a közlekedési morál elég rossz kis hazánkban. Lehet bármilyen szigorítás, sokat nem használ. A fejekben kellene rendet tenni. Ne azért tarsd be a szabályokat, mert a rendőr megbüntet,hanem azért mert a szabályok be nem tartása mások vagy saját halálod is okozhatja.
Az objektív felelőségnek is megvannak a hátrányai. Pl. Este ellopják a kocsidat, és nem sokkal utánna egy halálos cserbenhagyásos gázolást csinálnak vele. Van egy szemtanú is aki a rendszámot fel is írta. Az autódat megtalálják még aznap éjjel egy félreeső úton. Mire felébredsz, és bejelentenéd a rendőrségnek addigra már ők jönnek hozzád, és bilincsben visznek el.
Tudom ez eléggé extrém eset, de megtörténhet.
Minden esetre a zéró tolarenciával egyet értek.

midnight coder 2008.05.18. 09:12:25

Egyébként szép ez az objektív felelősség, de nem lehetne ezt a közembereken túl felfelé is kiterjeszteni ? Tudom, demagóg dolog de ha valaki elkúrja az ország gazdasági lehetőségeit, nem kicsit de nagyon - jó eséllyel még a románoknak is előbb lesz eurójuk mint nekünk pedig 30 évig ők voltak minden gazdasági jellegű politikai vicc elsődleges céltáblái, ráadásul mindezt 6 év alatt hoztuk össze - akkor nem kellene ennek picit több következményének legyen rá nézve mint hogy csökken a népszerűségi mutatója ?

Másrészt egy 300 ezer forintos büntetés gyorshajtásért mást jelent a munkába siető Suzukisnak és más a ki tudja hova siető miniszterelnökünknek...

Buktikusz 2008.05.18. 09:17:27

"... Nyilván a következő lépcső az, hogy valaki szerint a 150 kevés, legyen inkább 155. ...
A KRESZ-t (elvileg) nem lehet rugalmasan kezelni..."

Jól hangzik, de azért Te is érzed, hogy itt nem erről van szó. A közlekedésben számtalan olyan helyzet van, amikor Neked kell felelősen mérlegelned, mivel a KRESZ nem ad pontos útmutatást: pl. nincsenek táblák, hogy esős, havas időben mennyivel menj, de mégsem mehetsz a KRESZ szerinti maximummal. A sebességkorlátozó táblákat azért vonatkoznak mindenkire, mert nyilván nem lehet egyéni vezetési gyakorlatra, autó műszaki állapotára és az aktuális forgalmi helyzetre, időjárásra külön-külön, személyre és helyzetre szabott korlátozásokat bevezetni. Szóval, a lényeg az, hogy bennem erősen rontja a partnerként való együttműködést a nagy közös cél elérése érdekében az, hogy pl. a tök üres pályán szombat délután, ragyogó időben mérnek, hogy egy jót büntethessenek. Ez inkább a klasszikus régi reflexeket erősíti tovább, amik ebben az országban amúgy sem gyengék: mindenki próbálja kikerülni a lebukást és ellenségként tekint az illetékes hatóságokra, akik őt éppen szivatják, nem érzi, hogy felelős partnerként tekintenek rá és nem pont az szivatásáról és a pénzbeszedésről szól a dolog.

Más: nyugati országokra kár hivatkozni, pl. Hollandiában teljesen más az utak helyzete, mint nálunk. Azt vajon vizsgálja-e valaki, hogy hány baleset történik a néhol iszonyatos minőségű, kátyus, vályús utak miatt? Teljesen más lenne a helyzet, ha mindenhova el lehetne jutni autópályán és az országutjaink is "európai" minőségűek lennének.

scsaba1 2008.05.18. 10:04:46

A kockaladát jóhogy igazoltatták. Azokon mindíg lehet találni valamit, amiért meg lehet bünteni. :D

Spedmotoros droidot meg hogy állítod meg? Tüskesorral? :D

ipiapacs2 2008.05.18. 10:14:21

A hatóságocska azt hazudik a statisztikáról, ami az érdekében áll.
Majd akkor fogadom el az új szabályokat, ha a zérótolerancia, az objektív felelősség, a kúltúrált, polgárbarát működésmód a hatóságokra is érvényes lesz.
Nem csak " lefele " taposunk és szopatunk, egymás között meg bratyizunk, korrumpálunk, jutalmazunk ész nélkül. Tehetnek egy szívességet testületileg!

EÖ (törölt) 2008.05.18. 10:16:32

ez most semmi több, csak szemfényvesztés (=mókusvakítás) a rendőrség bemutatta, hogy kérem 155 millió büntetés, és 123 újszülött az utakon. miközben semmi sem változott, ugyanúgy kifordul elém a barom féktávolságon belül, a kamion ugyanúgy kijön a belső sávba előzni, akkor is ha alig tudok megállni mögötte, a matiz ugyanúgy a belső sávban megy az üres autópályán (ködlámpával!!!)
ugyanez volt a pontrendszer bevezetésekor is, lecsap a szigor miközben EGYETLEN EGY sofőr jogsiját sem vették el emiatt

Poak 2008.05.18. 10:27:15

A hozzászólásokat olvasgatva jutott eszembe:
Igaza van azoknak akik azt mondják, milyen hülye szabály, hogy szép időben, alig forgalomban nem lehet a pályán 130-nál többet menni. Sztem olyan tábla kéne ami figyelembe veszi a közlekedési viszonyokat. Időjárás, forgalom, este-nappal, útminőség, stb. Ja meg azt is, hogy épp milyen autó közeledik, mer azér egész más egy Lexussal a biztonság mint egy zsigulival. Ja és azt is vegyék figyelembe, hogy milyen sofőr vezet. Mer a haverom tök jól vezet gyorsan is, de a nagymamám meg nem. De ilyen táblák nemcsak az autópályákra kellenének, hanem mindenhová. Városba, falura, mindenhová.
De lehet úgy is hogy pályán 130, városban 50. Oszt punk-tum.

Cselo 2008.05.18. 10:29:04

Jó! Tartsuk be a sebességkorlátozást! Helyszín: M7-es autópálya péntek délután, Budapest fel haladva. Küldő sáv tele kaminokkal, melyek 90-100-zal haladnak folyamatosan. Bemegyek a belső sávba és szeretnék 130-cal menni, de folyamatosan letolnak, rám villognak stb. Kimenni a külső sávba egyenlő azzal, hogy mehetek 90-nel, de kimenni is kockázatos, mert a külső sáv fullra tele, egymást érik a kamionok. Akkor most mi a balasetveszélyes, ha folymatosan ki-be fickándozok a kamionok közé, vagy a belső sáv forgalmi tempóját felveszem és megyek 140-nel? Mindez rendeződik Székesfehérvár után a 3 sávos szakaszon, ahol a külsőben mennek a kamionok 90-nel, a középsőben a szabályosok 130-cal és a belsőben a sietősek. Vagy pedig tessék folyamatosan ellenőrizni mindenkit!

EÖ (törölt) 2008.05.18. 10:33:25

mondjuk én egyszer Ausztriában (Tirol) átmentem
egy 40-es táblánál 60-nal egy gödrön és majdnem szétszakadt az autó, (azt hittem úgy van mint itthon, ok nélkül kinthagyták, hát nem)

Poak 2008.05.18. 10:40:12

Cselo:
felvetett problémádra megoldás: Éppen a belsősáv sebességének csökkentése. Mondjuk intenzív méréssel, büntivel. Mert ha belső sávban is 130-cal mennek, akkor oda sokan be tudnak sorolni a kamionok mögül, azok akinek kevés a 90-100, de ha a belső sávban csak 200-zal döngetnek, akkor sokan ragadnak a külsőben. A lassabb de folyamatos haladás több autóst tud eljuttatni a céljához, mint a száguldás. És még biztonságosabb is. sztem

lőp 2008.05.18. 10:43:13

Valamivel meg kell magyarázni, alá kell támasztani a KASZÁLÁST.

Mert a halottak nem az autópályán, (130 helyett 150) és nem is a 30-as táblánál 50-el közlekedők miatt "keletkeznek".
Hanem az elmebeteg módón cikázók, keresztbe forduló kamionosok, stb miatt. Őket a birság nem változtatja meg. Kifizetik, és ugyanolyan módón vezetnek tovább.
Meg kell állitani, ponot adni, és jogsit elvenni.
A jelenlegi szabályozás nem erre törekszik.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 11:46:26

Poak: Pontosan.

Szabálytalan parkolás téma: Ez is érdekes, mert messzire vezet, ugyanis a jelenlegi szabályozás előtt tilosban parkolni olcsóbb, és megúszhatóbb volt, mint nem fizetni a szabályos parkolóhelyért. Cserébe viszont sok esetben akár balesetveszélyes, akár a forgalmat (környéken mentést) is akadályozhatja a tilosban való parkolás, ergo a korábbi szabályozás mindaddig káros volt, amíg a két tarifa közül nem lett ismét drágább a tilosban parkolás és hasonlóan biztos a büntetés, így pedig szerintem érthető a helyzet.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 11:59:23

Cselo: A gond az, hogyha te magyar állampolgárságot kérsz, akkor SOHA nem vizsgállják azt, hogy jog szerint te magyar állampolgár vagy-e, mert úgy nyilatkozol, hogy MOST kérsz állampolgárságot.

Ha születési anyakönyvi kivonatokkal, stb. igazolod, hogy szüleid is magyar állampolgárok voltak (esetleg az ő szüleik is) és erről nem mondtak le, és csak a meglévő állampolgárság megadását kéred az gyorsabb és biztonságosabb.

Amúgy a népszavazásnál nem is azzal volt a gond, hogy aki ide akar költözni, annak ne legyen kedvezményes honosítás - és nem csak nemzetiségi alapon - hanem elsősorban arról, hogy aki nem akar ide költözni, nem akar itt adózni, de itt akar a közösből szolgáltatásokat igénybe venni, a határon túliaknak járó (magyarigazolvánnyal) szolgáltatásokon túl, és ezt nem kéri, hanem követeli, akkor amikor ilyen helyzetben van az ország azt nem szívesen adjuk meg.

Pláne nem akkor, ha a kedvezményes honosítás nem lenne olcsóbb, csak azt nem kell igazolni tudással, hogy tudsz magyarul, kötődsz az országhoz, itt akarsz élni, itt akarsz adózni, mert ezek hirtelen nem feltételek.

A romániában adózni akaró, magyarul nem beszélő, kötődését igazolni nem akaró, ott adózni akaró ember aki a kedvezményekért jön ide, pedig joggal kapja a kritikát, és joggal tekintjük románnak. A segélyekből élő modern cigány életmód pedig nem csak a Roma származásúaknál fordulhat elő, és nem minden Roma származásúnál fordul elő... Egy ilyen módon viselkedő Román úr is lehet példa.

Falu körül elkerülő: Ahol nincs, ott kevésbé lehet táblával terelni a forgalmat, de ugye nem kell egy utat elkerülőnek hívni, elég az, hogy a balatonparti települést nem a turisták között autózva szeled át, hanem mellette az M7esen kerülöd meg.

A Balaton északi partján lévő települések is dönthetnek úgy, hogy jobb nekik az, ha nyugat felől (M7esen eljutsz addig ugye) közelíted meg a Balaton nyugatabbi harmadán lévő településeket, mintha a 71esen mész. :) Kevésbé veszélyes, kevésbé dugós, és amennyivel hosszabb, annyival gyorsabb is megfelelő közlekedésszervezés esetén.

csipesz 2008.05.18. 12:01:26

az egész gyorshajtásos dolog a gazdaságon múlik mivel az idő pénz.tegyük fel hogy mindenki becsületes az országban ami persze vicc de tegyük fel.vegyük csak az én szakmámat mint épületburkoló aki szinte mindíg más helyen dolgozik. pl én zalaegerszegi vagyok de elég sok munka van szombathelyen és környékén ha nem a város központokat nézem és az egyszerűség kedvéért vegyünk kilencven kilóméteres távolságot ez ha nem lenne útközben lakott terület akkor a szabályokat betartva kereken 1 órás út. de betartom mert itt most mindenki becsületes az állambácsinak ekkor udógrott x-ezer forint 1 ember esetében mert mindent betartott. de ha én mondjuk most nézem a lakott területeket akkor azt lehet mondani hogy 1 órával később érek a munkahelyemre mert a menetidő tovább nő (még mielőtt azt mondaná valaki hogy menjek 1 órával korábban hát nemfogok)akkor az 1 óra alatt mint vállalkozó az embereimmel 1ütt keresünk mondjuk 20 ezer forintot aminek az adója mondjuk 8 ezer az egyéb költségekkel 1ütt amit persze befizetek mert itt most mindenki becsületes.ergó ha mindent betartok akkor az állam bácsinak elugrott mondjuk 1 emberen 10000ft bírság plussz 8 ezer adó. ezzel csak azt akarom mondani hogy ha állambácsi rendbetenné ezt a sz@jbab@szott tetves orszábot akkor lehet hogy nem kellene minden kis sz@rért száguldozni mert nem lenne rá szükség.és így tovább és így tovább...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 12:57:02

csipesz: A demokrácia alapja az, hogy a hatalom alulról jön, te állítasz jelöltet, te szavazol rá, és az téged hivatott képviselni.

A gond az, hogy az ember a "másik párt ellen" szavaz, és csak a megosztottság képviseletet az igazi elvárás, ha az megvan az elég a politikusnak, és mivel az országban nagyon kevesen vannak akik tisztességgel betartják a szabályokat, ezért amikor az emberek közül jelöltet állítasz, választasz, az közelíteni fog az átlaghoz, aki 70 forint nyereségért is inkább 200 forinttal megvesztegeti az őrt mint megvegye a jegyét. Az innen jött, ezzel együtt megválasztott ember pedig nem lehet példa.

A példának ALULRÓL kell elindulnia, ha sok a pozitív példa, akkor ennek képviselői közül lesz valakiből jelölt, ha ezt a jelöltett nem a másik oldal elleni gyűlölet, hanem a program, elképzelések, az együttműködés miatt választod meg akkor olyan lesz a parlamentben, ha ez a minta sok helyen vállik be, akkor ők lesznek a parlamenti többség, ők jelölnek - maguk közül - miniszterelnököt.

A politikus sem korruptabb az átlag magyarnál (sőt), az sem lop többet arányaiban. A gond elsősorban ott van, hogy kétmarékkal szórjuk a közpénzt akkor is, ha nem engedhetjük meg magunknak. Lásd tandíjmentesség. Lásd népszavazás.

közlekedési bűnöző 2008.05.18. 13:03:51

The Elf:

"Falu körül elkerülő: Ahol nincs, ott kevésbé lehet táblával terelni a forgalmat, de ugye nem kell egy utat elkerülőnek hívni, elég az, hogy a balatonparti települést nem a turisták között autózva szeled át, hanem mellette az M7esen kerülöd meg."

Jah... ott van M7. De az ország 80%-án nincs semmi vazze. Akkor mit csinálsz? Én megmondom: kiteszik a 30-ast és b...sznak rá, hogy te az ország másik felébe sietsz.

Úgyhogy amint írtam a megoldás az autópályahálózat kiépítése lenne, ha nem folyna el a lóvé a tendereken. A hiányzót (amit gyk a tesó cége kapott extra profitként) azt meg megfizettetik velünk. Szép

közlekedési bűnöző 2008.05.18. 13:09:13

"csipesz: A demokrácia alapja az, hogy a hatalom alulról jön, te állítasz jelöltet, te szavazol rá, és az téged hivatott képviselni."


Muhahaha..... amint bekerült a parlamentbe, azonnal a saját és támogatói érdekei szerint szavaz (tisztelet a kb. 1% kivételnek, azokat meg ezek nyirják ki). Alulról jön :))) jah.... olyan országban, ahol az emberek nem a média reklámjai, meg 19.000 Forintos populizmus alapján döntik el, ki kedvez nekik, hanem gondolkozni próbálnak.

A 2006-os választások után az info-rádió közölte, hogy valaki sacc-perkábé (átlagos hirdetés és reklám tarifák alapján) kiszámolta, hogy az egyes pártok mennyi lóvét költöttek a kampányra. Én meg azt számoltam ki, hogy a költött lóvé egyenesen arányos a megszerzett parlamenti székek számával.

Muhahaha.... alulról....

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 13:47:00

közlekedési bűnöző: TE választasz ez alapján ilyen embert, nem más. A fejekben kellene rendett tenni, elsősorban alul.

Alapvetően az a baj, hogy pl. míg sok és drága autópálya épül, addig nem támogatjuk az elkerülő utak építését, a vasúthálózat fejlesztését, stb.

közlekedési bűnöző 2008.05.18. 13:47:55

The Elf:

én ugyan nem...

buncow 2010.07.03. 14:47:14

@MÜSZI: olvasgattam a hozzászólásokat, szerintem mindenkinek igaza van kicsit. Valóban baromság, hogy indokolatlanul ott felejtenek, kiraknak olyan táblákat, amik egyrészt teljesen fölöslegesek, másrészt már rég nem is aktuálisak és emiatt büntetnek meg olyan összegekre, amik egy átlagos családnak igen megterhelőek. Másrészt sokszor van jelentősége az olyan tábláknak amikről azt gondolnánk elsőre, hogy semmi értelme, sok baleset megelőzhető lenne ha az emberek betartanák a szabályokat. Engem Tiszafüreden fényképeztek le, felvettem szépen a forgalom ritmusát ami - sajnos - olyan 70 km/h körül volt, mivel elég alacsony volt a forgalom és szinte senki nem volt az utcákon, és mikor közeledtem a Tiszafüred határát jelző táblához ott lapítottak a táblától nem messze egy bokor mögött a kocsmától pár méterre.. ugye az ember hajlamos arra, hogyha látja, hogy szinte alig van forgalom, látom a település végét jelző táblát, látom, hogy már a házak is fogynak, akkor elkezd gyorsítani, szerintem elég sunyi dolog amikor a település táblánál táboroznak le, vagy most legutóbb olyan helyen mértek ahol elvileg útépítés volt és tényleg kb. 50-100 méterenként váltakoztak a 40-es, 60-as táblák lakott területen kívül egy amúgy elég forgalmas 4 sávos úton, ahol szerintem senkit nem zavarna a 90-es tempó, én 80-90-nel mentem és szerintem lekaptak, de nem tudom, hogy 60-as, vagy 40-es táblánál, mivel olyan sűrűn váltakoztak. Amúgy ahol lakok, ott van egy nagyon hosszú utca, sok kis mellékúttal és a mellékutak miatt végig ki volt rakva a 30-as tábla.. persze egyrészt van értelme a mellékutak miatt, másrészt 30-cal végiggurulni egy olyan hosszú úton elég gyötrelmes, valószínűleg emiatt is távolították el azóta a 30-as táblákat. Látom régen írtak már ide, szerencsére azért az a zéró tolerancia sem zéró tolerancia teljesen, hiszen általában +15 km/órás sebesség túllépésig nem büntetnek, tehát elvileg azért egy 30-as övezetben is lehet menni 45-tel maximum. Na mindegy, szóval nem egyszerű kérdés ez.

buncow 2010.07.03. 14:51:57

@MÜSZI: jah bocsánat, kicsit fáradt vagyok és a lényeget nem írtam le. MÜSZI, cigány a te jó k.rva tudod kid, te agyhalott gyökér, kívánom, hogy húzzál le pár évet egy oláh, tót vagy szerb vagy ukrán többségű településen ahol simán szájbabasznak azért mert magyar vagy te önző cigány. Nem tehetnek róla, hogy odaszülettek, pontosabban, hogy megszállták őket a paraziták, attól még magyarok és magyar földön élnek, csak a hivatalos papírokon nem, amikre szerintem a többség nagyívben szarik.
süti beállítások módosítása